بهترین شما کسیست که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد. - رسول اکرم (ص)

جزئیات پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان کشورهای اسلامی

رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانش‌آموزان کشورهای اسلامی به بیان جزئیات این دوره از مسابقات با رقابت ۴۰ دانش‌آموز از ۴۰ کشور پرداخت.


 
محمدرضا مسیب‌زاده، رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانش‌آموزان کشورهای اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: این مسابقات از ۳۱ فروردین‌ماه تا هفتم اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این مسابقات در کنار چهار مسابقه قرآن دیگر چون نخستین مسابقات بانوان، سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی، مسابقات قرآن طلاب و دانشجویان علوم دینی و همچنین در کنار مسابقات قرآن نابینایان به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق رویداد قرآنی جهان اسلام برپا خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه در این مسابقات حدود ۷۰ دانش‌آموز از ۴۰ کشور  شرکت کردند، اظهار کرد: این مسابقات به منظور جهانی کردن منویات مقام معظم رهبری پیرامون بسط و نشر فعالیت‌های قرآنی در جهان و محور اتحاد مسلمانان که قرآن محور این اتحاد است و ایجاد رغبت و انگیزه مضاعف در مدارس جهت جذب فعالیت‌های قرآنی، ایجاد ارتباط پویا با نسل آینده جامعه اسلامی از طریق شبکه ارتباطی که بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کنیم، برگزار می‌شود.


مسیب‌زاده با اشاره به اینکه هدف از برپایی این مسابقات تعمیق باورهای دینی با شعار «قرآن؛ کتاب بیداری اسلامی» است، اضافه کرد: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران انجام می‌شود که مسابقات در بخش پسران از دوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه در شبستان اصلی مصلی و در بخش دانش‌آموزان دختر از چهارم تا ششم اردیبهشت‌ماه در رواق شرقی مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.
وی عنوان کرد: افتتاحیه ویژه بخش دانش‌آموزی صبح دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و اختتامیه به صورت مشترک با چهار مسابقه بعدازظهر ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.


رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان کشورهای اسلامی اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن برپا خواهد شد.


مسیب‌زاده گفت: ارتباط مستقیم سالن اجرا با مدارس و مناطق آموزش و پرورش، حضور روزانه دو هزار دانش‌آموز در محل برپایی مسابقات، حضور شخصیت‌های برحسته قرآنی آموزش و پرورش و کشوری، استفاده از ظرفیت فضاهای زیارتی و سیاحتی در سطح تهران از جمله حرم حضرت امام خمینی(ره)، برج میلاد، جماران و برگزاری بزرگ‌ترین همایش قرآن کریم با حضور دانش‌آموزان از جمله ویژگی‌ها و برنامه‌های این دوره از مسابقات است.


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه به‌زودی از پوستر مسابقات رونمایی می‌شود، ادامه داد: تیم داوران با هماهنگی ستاد عالی مسابقات و کمیته فنی مسابقات انجام می‌شود.

منبع خبر: خبر فارسی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative