بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش بدهد. - رسول اکرم (ص)

موضوع: کسب درآمد

 

پاسخ جدید

 

کسب درآمد

 

salehi.fa33@gmail.com

fa salehi

تاریخ عضویت:1396/06/07 08:37:39

تعداد پست کاربر:28

پروفایل کاربر

 

1398/02/10 13:50:43

سلام مطالب را که خواندم به یاد این روایت از حضرت محمد (ص) افتادم که میفرمایند: هر کسی شب هنگام بر اثر جستجوی حلال، خسته به خواب رود، آمرزیده خفته است. این یعنی کسب روزی (روزی حلال) توسط معصومین سفارش شده است.

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

mohammad.rajol@yahoo.com

محمد رجل

تاریخ عضویت:1395/12/05 12:56:24

تعداد پست کاربر:27

پروفایل کاربر

 

1396/03/07 07:47:15

 دیدگاه قرآن در رابطه با رزق و روزی

خداوند متعال در آیه ۵۸ سوره ذاریات فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ؛ خداست که خود روزى بخش نیرومند استوار است» و نیز در آیه ۸۸ سوره هود فرموده است: «قَالَ یَا قَوْمِ أَرَأَیْتُمْ إِن کُنتُ عَلَىَ بَیِّنَةٍ مِّن رَّبِّی وَرَزَقَنِی مِنْهُ رِزْقًا حَسَنًا وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَى مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ إِنْ أُرِیدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلاَّ بِاللّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ؛ گفت اى قوم من بیندیشید اگر از جانب پروردگارم دلیل روشنى داشته باشم و او از سوى خود روزى نیکویى به من داده باشد [آیا باز هم از پرستش او دست بردارم] من نمى‏‌خواهم در آن‌چه شما را از آن باز مى‏‌دارم با شما مخالفت کنم [و خود مرتکب آن شوم] من قصدى جز اصلاح [جامعه] تا آن‌جا که بتوانم ندارم و توفیق من جز به [یارى] خدا نیست بر او توکل کرده‏‌ام و به سوى او بازمى‏‌گردم».

همچنین خداوند در آیه ۲۶ سوره رعد می‌فرماید: «اللّهُ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشَاءُ وَیَقَدِرُ وَفَرِحُواْ بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ مَتَاعٌ؛ خدا روزى را براى هر که بخواهد گشاده یا تنگ مى‏‌گرداند و[لى آنان] به زندگى دنیا شاد شده‏‌اند و زندگى دنیا در [برابر] آخرت جز بهره‌اى [ناچیز] نیست».

همچنین خداوند متعال در آیه ۶۲ سوره عنکبوت فرموده است: «للَّهُ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَیَقْدِرُ لَهُ إِنَّ اللَّهَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ؛ خدا بر هر کس از بندگانش که بخواهد روزى را گشاده مى‏‌گرداند و [یا] بر او تنگ مى‏‌سازد زیرا خدا به هر چیزى داناست»، و در آیه ۵۸ سوره حج در این باره فرموده است: «وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ؛ و آنان که در راه خدا مهاجرت کرده‏‌اند و آن‌گاه کشته شده یا مرده‌اند قطعاً خداوند به آنان رزقى نیکو مى‏‌بخشد و راستى این خداست که بهترین روزى‏‌دهندگان است».

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در رابطه با رزق و روزی حلال گفت: حضرت علی(ع) به کمیل بن زیاد نخعی چهار سفارش کرده و فرمودند: ای کمیل بهترین زینت مؤمن تواضع و فروتنی، بهترین زیبایی مؤمن عفت و پاکدامنی، ارزش و شرافت مؤمن به میزان تفقه و آگاهی او از دین و عزت و سربلندی مؤمن در پرهیز از جار و جنجال و بحث‌های بیهوده است.

وی تلاش برای کسب روزی حلال را از ویژگی‌های اهل تقوا برشمرد و اضافه کرد: امام علی(ع) در وصف متقین می‌فرماید متقین به‌دنبال کسب روزی حلال و نشاط در هدایت

منابع : خبر گزاری بین المللی قرآن

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

mohammad.rajol@yahoo.com

محمد رجل

تاریخ عضویت:1395/12/05 12:56:24

تعداد پست کاربر:27

پروفایل کاربر

 

1396/03/07 07:48:12

 کسب روزی حلال از برترین عبادت‌هاست

امام جمعه خرم‌آباد به بیان مباحثی تحت عنوان فرهنگ و سبک زندگی از نظر اسلام پرداخت و عنوان کرد: یکی از اصول فرهنگ زندگی دنبال حلال رفتن، کسب روزی حلال و ازدواج حلال است که این امور در فرهنگ اسلام از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام میرعمادی بیان کرد: فرق بین مسلمان و غیر مسلمان این است که فرد مسلمان به‌دنبال کسب حلال است به‌طوری‌که هر چیزی را بر خود حلال نمی‌داند و مقید است از راهی که شرع برای او تعیین کرده است مالی را به‌دست آورد.

وی به سه تعبیر در مورد طلب حلال اشاره کرد و گفت: طلب حلال یعنی کسب روزی حلال که از برترین عبادت‌هاست به‌طوری‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: عبادت ۱۰ جز دارد که ۹ جز عبادت، طلب حلال است و یک جز دیگر شامل نماز، روزه، حج و ... است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: به‌دنبال کسب حلال بودن امری واجب است و همچنین کسب حلال ثواب جهاد در راه خدا را دارد و در روایات آمده است اگر کسی برای کسب حلال تلاش کند ثوابش بیشتر از مجاهدت در راه خداست.

منابع : خبر گزاری بین المللی قر آن

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

mohammad.rajol@yahoo.com

محمد رجل

تاریخ عضویت:1395/12/05 12:56:24

تعداد پست کاربر:27

پروفایل کاربر

 

1396/03/07 07:49:05

وسوسه انسان از سوی شیطان در کسب و کار و بازار

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه شیطان انسان را در کسب و کار و بازار بسیار وسوسه می‌کند، اظهار کرد: اسلام معتقد است زندگی انسان باید حلال باشد و رباخواری، قماربازی، احتکار، تکاثر، رانت‌خواری، مال مردم‌خوری، گران‌فروشی و کم‌فروشی حرام است.

وی بر ضرورت استفاده از مال حلال و تلاش برای کسب روزی حلال تأکید کرد و گفت: خدا برای همه ما روزی حلال قرار داده است اما ما انسان‌ها گاهی عجله کرده و روزی حلال را از راه حرام به‌دست می‌آوریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: پیامبر(ص) در حدیثی می‌فرماید: جبرئیل نزد من نیامد مگر این‌که مرا به دو چیز سفارش کرد اول این‌که همیشه از خداوند بخواهم روزی پاکیزه و حلال به من عطا کند و دوم این‌که از خداوند بخواهم مرا در انجام عمل صالح موفق گرداند.

منبع : خبر گزاری بین المللی قر آن

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

mohammad.rajol@yahoo.com

محمد رجل

تاریخ عضویت:1395/12/05 12:56:24

تعداد پست کاربر:27

پروفایل کاربر

 

1396/03/07 07:50:24

اقسام رزق

در کتاب «کشاف اصطلاحات الفنون» اقسام رزق در چهار نوع شامل رزق مضمون، رزق مقسوم، رزق مملوک و رزق موعود معرفی شده است که رزق مضمون، خوردنی و نوشیدنی است که به اندازه مورد نیاز انسان از طرف خداوند ضمانت شده است.
همچنین، رزق مقسوم، رزقی است که در ازل تقسیم شده و در لوح محفوظ نوشته شده است و رزق مملوک، رزقی است که در ملکیت شخص درآمده است همچنین رزق موعود، رزق خاصی است که خداوند صالحان و عابدان را به آن وعده داده است.
در تقسیم‌بندی دیگری، می‌توان رزق را به دو نوع ظاهری یا مادی و باطنی یا معنوی تقسیم کرد که رزق مادی، مانند خوردنی‌ها، پوشیدنی‎ها و ... و رزق معنوی مانند علوم و معارف و نبوت است.

همچنین، رزق بر حسب اعتبارات به رزق حلال و رزق حرام تقسیم شده است که رزق حلال به رزقی گفته می‌شود که از طریق مشروع (طبق نظر دین) به‎دست آمده باشد و رزق حرام نیز به رزقی گفته می‌شود که از طریق نامشروع و برخلاف نظر دین به‎دست آمده باشد.

منابع : خبر گزاری بین المللی قر آن

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

mohammad.rajol@yahoo.com

محمد رجل

تاریخ عضویت:1395/12/05 12:56:24

تعداد پست کاربر:27

پروفایل کاربر

 

1396/03/07 07:54:53

جهت رونق کسب حلال :

هر کس با ایمان این آیات را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و در دکان و محل کسب قرار دهد آن چه از بیع و کاسبی پیدا شود به فسق و معاصی خرج نکند و حق الله را از آن ادا کند .

آیات ۱ الی ۶ سروه مطففین :

وَیْلٌ لِّلْمُطَفِّفِینَ

الَّذِینَ إِذَا اکْتَالُواْ عَلَى النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ

وَإِذَا کَالُوهُمْ أَو وَّزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ

أَلَا یَظُنُّ أُولَئِکَ أَنَّهُم مَّبْعُوثُونَ

لِیَوْمٍ عَظِیمٍ

یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ

منابع : خبر گزاری بین المللی قرآن

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

Royaesmaeili2017@gmail.com

رویا اسماعیلی

تاریخ عضویت:1396/03/07 17:16:25

تعداد پست کاربر:3

پروفایل کاربر

 

1396/03/09 07:03:53

نگاه قرآن به ثروت و دارایی و بیان نقش آن در زندگی مادی و معنوی انسان در قرآن کریم دارایی از نظر مادی، تنها زینت و مایه رونق زندگی دنیوی است و به تنهایی ارزش معنوی ندارد؛ زیرا در فرهنگ قرآن ارزش در آن چیزی است که اثر مثبتش در جان آدمی بماند و باعث کمال او و تحصیل بهشت بشود. این معنایی است که آیه 46 سوره کهف فهمیده می‌شود. الْمالُ وَ الْبَنُونَ زینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلاً (46- کهف)؛ و از نظر معنوی ثروت و دارایی وسیله ایست برای ابتلا و آزمایش انسان‌ها؛ قرآن می‌فرماید: لَتُبْلَوُنَّ فی أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ (186- آل عمران) و یا وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ (28- انفال)

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

yaser.shakibaei@yahoo.com

یاسر شکیبائی

تاریخ عضویت:1396/03/08 04:32:56

تعداد پست کاربر:8

پروفایل کاربر

 

1396/03/12 09:07:07

- تجارت

یکی دیگر از موضوعاتی که اهمیت مال و ثروت را می‌رساند توجه ویژه قرآن و پیامبر به مسأله تجارت است. به آیات و احادیث زیر دقت فرمائید.

فإذا قضیت الصلاة فانتشروا فی الأرض و ابتغوا من فضل الله و اذکرو الله کثیرا لعلکم تفلحون (۱)

پس آن گاه که نماز پایان یافت (بعد از ظهر جمعه باز در پى کسب و کار خود رفته و) روى زمین منتشر شوید و از فضل و کرم خدا (روزى) طلبید، و یاد خدا بسیار کنید تا مگر رستگار و سعادتمند گردید. (۱۰)

بعد از ادای نماز جمعه که مهمترین فریضه الهی است خداوند دستور می‌دهد که «فانتشروا فی الأرض» در زمین پخش شوید «وابتغوا من فضل الله» از فضل و کرم خدا (روزى) طلبید. اما ما مسلمانان کلاً روز جمعه را تعطیل اعلام کردیم.

و قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَسَلَّمَ: التَّاجِرُ الْأَمِینُ الصَّدُوقُ الْمُسْلِمُ مَعَ الشُّهَدَاءِ یوْمَ الْقِیامَةِ

تاجر راستگوی مسلمان روز قیامت همراه با شهداء محشور می‌شود.

یا أَیهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لَا تَأْکُلُوا أَمْوَالَکُمْ بَینَکُمْ بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَنْ تَکُونَ تِجَارَةً عَنْ تَرَاضٍ مِنْکُمْ وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُمْ رَحِیمًا.

اى اهل ایمان، مال یکدیگر را به ناحق مخورید مگر آنکه تجارتى باشد که از روى رضا و رغبت کرده (و سودى برید)، و یکدیگر را نکشید، که البته خدا به شما بسیار مهربان است. (۲۹)

به این آیه توجه نمائید که خداوند مال را به عنوان قوام زندگی معرفی می‌کند:

وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیامًا وَارْزُقُوهُمْ فِیهَا وَاکْسُوهُمْ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَعْرُوفًا.

و اموالى که خدا قوام زندگى شما را به آن مقرّر داشته به تصرّف سفیهان ندهید و از مالشان نفقه و لباس به آنها دهید و با آنان سخن نیکو و دلپسند گویید. (۵)

و قیام یعنی: وسیله پایداری و مایه پابرجائی.

منبع:مقاله جمشید نظر پور از سایت اصلاح نت

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

کسب درآمد

 

mh.dehghan95@chmail.ir

محمد حیدر دهقان

تاریخ عضویت:1395/09/14 22:51:02

تعداد پست کاربر:42

پروفایل کاربر

 

1396/04/20 22:23:27

حجت‌الاسلام میرعمادی بیان کرد: فرق بین مسلمان و غیر مسلمان این است که فرد مسلمان به‌دنبال کسب حلال است به‌طوری‌که هر چیزی را بر خود حلال نمی‌داند و مقید است از راهی که شرع برای او تعیین کرده است مالی را به‌دست آورد.

وی به سه تعبیر در مورد طلب حلال اشاره کرد و گفت: طلب حلال یعنی کسب روزی حلال که از برترین عبادت‌هاست به‌طوری‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: عبادت ۱۰ جز دارد که ۹ جز عبادت، طلب حلال است و یک جز دیگر شامل نماز، روزه، حج و ... است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: به‌دنبال کسب حلال بودن امری واجب است و همچنین کسب حلال ثواب جهاد در راه خدا را دارد و در روایات آمده است اگر کسی برای کسب حلال تلاش کند ثوابش بیشتر از مجاهدت در راه خداست.

   
 
حذف پست - ویرایش پست - پاسخ به پست - پاسخ با نقل قول

 

 

 

  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative