کسى‌ دست‌ کسى‌ را نمى‌بوسد، زیرا بوسیدن‌ دست‌ او مانند نماز خواندن‌ براى‌اوست‌. - امام رضا (ع)

اعجاز قرآن و ریاضیات

 

 

اعجاز قرآن و ریاضیات

دانش ریاضیات با کشف سیستم عددی اعجاز آمیز قرآن مدلل می دارد که قرآن مجید بدون شک ساخته فکر بشر نمی تواند باشد. خواست خدای توانا بوده است که این نظم پیچ در پیچ عددی قرآن مخفی نماند تا تایید شود که سرچشمه غیبی قرآن از جانب خداوند متعال است و نیز در عرض گذشت قرون به وسیله ذات او محافظت می شده و از گزند تغییر، افزایش یا کاهش در امان مانده است.

     یک بیوشیمیست آمریکایی، مصرالاصل ویک محقق مسلمان، به نام دکتر رشاد خلیفه در اوایل دهه ۱۹۷۰ شروع به ترجمه قرآن به زبان انگلیسی کرد. او مصمم بود که توضیحی برای پارافهای اسرار آمیز قرآنی پیدا کند. در پی چنین هدفی او سوره های پاراف دار قرآنی را به کامپیوتر وارد کرد. هدف او آن بود که یک رابطه ریاضی پیدا کند که اهمیت این پارافها روشن شود. اما برای این کار او هیچ ایده ای از این که از کجا و چطور باید کار را آغاز کند نداشت . پس از چندین سال تحقیق در سال ۱۹۷۳ دکتر خلیفه اولین کتاب خود را به نام معجزات قرآنی اهمیت حروف اسرار آمیز به چاپ رساند. اگر چه کشفیات او نشان دهنده رابطه ای بین پارافها از نظر تعداد تکرار آن ها بود او مخرج مشترکی برای این تکرار ها نشان نداد. در ‍‍ژانویه سال ۱۹۷۴ او عدد ۱۹ را بعنوان این مخرج مشترک برای ‍پاراف ها و در سرتا سر قرآن شناسایی کرد. تحقیقات عمیق تر پرده از یک سیستم پیچیده ریاضی برداشت که در سر تا سر قرآن و تمام جزﺋیات آن حکمفرما می باشد. (ر. خلیفه ۱۹۸۱ و ۱۹۸۹). این سیستم قابل توجه ریاضی بعدها بصورت جزوه هایی منتشر شد که مقدمه چا‍‍‍‍‍‍ کتابی در این زمینه شد.

 

 تمامی متن قرآن از یک نظم شگفت انگیز ریاضی تبعیت می کند. مبنای این سیستم ریاضی عدد ۱۹ است. تقریباً اکثر اجزاء قرآن ۱۹ را به عنوان مخرج مشترک در بر دارند. سیستم ریاضی قرآن دارای درجات ‍پیچیدگی گونا گونی می باشد. این سیستم دارای اعدادی است که به سادگی به دست می آیند. همچنین اعدادی که برای اثبات تقسیم پذیریری آن ها به عدد ۱۹ برنامه های کامپیوتری نیاز است. بنابراین ، نه تنها افراد دارای معلومات پیشرفته ریاضی بلکه کسانی نیز که فقط چهار عمل اصلی را می دانند هم می توانند این سیستم ریاضی بر پایه ۱۹ قرآنی را مشاهده کنند .

 

منبع:

تبیان

 
 
 
 
 
 
 
 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

دیدگاه کاربران
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative