آگاه باشید که دانش آینده، اخبار گذشته و درمان دردهایتان و نظم میان شما در قرآن است. - امام علی (ع)

حضور در طرح دانشجو معلم قرآن برای نشر زکات علم

امیر کاکاوند از دانشجو معلمان قرآنی گفت: هدف من از شرکت در این طرح محک زدن و ارتقای دانسته‌های قرآنی خود و در نهایت عمل به حدیث شریف «زکات علم نشر دادن آن است»، بود.

امیر کاکاوند، جوان ۲۴ ساله‌ای که در سال سوم تحصیل در رشته آموزش ابتدایی از طریق امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی قزوین با طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور آشنا شده است در خصوص هدف و انگیزه‌ خود از شرکت در این طرح قرآنی، گفت: در واقع هدف من از شرکت در این طرح محک زدن و ارتقای دانسته‌های قرآنی خود و در نهایت عمل به حدیث شریف «زکات علم نشر دادن آن است»، بود.

این آموزگار جوان درباره فعالیت‌های قرآنی خود می‌گوید: دو سال قبل از حضور در این طرح، در مسجد امام حسین(ع) میدان راه‌آهن قزوین کلاس روخوانی و روان‌خوانی برگزار می‌کردم و اکنون نیز در مدرسه‌ایی که به‌عنوان آموزگار مشغول تدریس هستم با تجمیع دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی برای آنها کلاس روان‌خوانی و روخوانی برگزار می‌کنم.

این معلم قرآن در پایان سخنان خود اظهار کرد: اگر مسئولان این طرح قرآنی با مد نظر قراردادن افرادی که شاغل هستند این امکان را فراهم آورند که دوره‌ها در ایام تعطیل برگزار شود خیلی بهتر است به‌ویژه برای اشخاصی مثل من که معلم هستیم چراکه تعطیل کردن کلاس‌ها برای شرکت در این طرح با مشکلات عدیده‌ای همراه بود.

یادآوری می‌شود، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به عنوان منادی و پرچم‌دار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی ـ پژوهشی فرهنگی طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» را در راستای نیل به نهضت قرآن آموزی در کشور برگزار کرده و از دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ثبت نام به عمل آورده است. در این طرح دانشجویانی که تحت آموزش قرار گرفته‌اند جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی آموزش می‌دهد. همچنینمحتوای دوره‌های آموزشی این مرکز پس از برگزاری آزمون ورودی در رشته روخوانی و روانخوانی و انتخاب دانشجویان، به صورت حضوری با برگزاری اردوهای آموزشی و به صورت مکاتبه‌ای ارائه می‌شود.

بر اساس آیین‌نامه اجرایی، دانشجویان عضو از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی بهره‌مند خواهند شد. هم‌چنین در صورت همکاری در امر تدریس به دانشجویان دیگر در محیط دانشگاه و یا مردم مناطق محروم از مزایای حق التدریس بهره‌مند می‌گردند. از دیگر محاسن شرکت در طرح می‌توان به ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر جهاد دانشگاهی، حضور در اردوهای آموزشی، ایجاد زمینه‌های تبادل افکار و خلاقیت اشاره کرد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با اداره آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به شماره ۶۶۹۵۱۱۵۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع خبر: تی نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative