در این قـرآن چراغـهاى روشـن (هـدایت) و داروى شـفابخش دلهـاست. - رسول اکرم (ص)

مسابقات قرآن در حوزه متناسب با سطح علمی حوزه طراحی شود

مدیر پژوهشگاه فقه نظام تاکید کرد: مسابقات قرآن در حوزه باید متناسب با نیازها و سطح علمی حوزه تعریف و طراحی و الگویی برای سایر مسابقات کشور شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، رئیس موسسه فقه نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های طلاب حوزه‌های علمیه فعالیت‌های قرآنی است و شایسته است که در جهت تجهیز آنان به سلاح قرآن کریم تلاش بیشتری از ناحیه مدیران و مسئولان حوزه صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد مسابقات قرآن در سطح حوزه‌ها و به صورت سراسری بوده‌ایم ادامه داد: از الطاف الهی این است که حوزه موفق به برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی نیز شده است.
حاج‌ابوالقاسم تاکید کرد: مسابقات قرآن کریم در حوزه باعث ایجاد فضای با نشاط و ایجاد انگیزه برای انس و ارتباط بیشتر طلاب با قرآن کریم خواهد بود و از این جهت جای قدردانی و سپاس از مسئولان برگزارکننده این مسابقات را دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تاکید بر یک نکته در مسابقات قرآن حوزه علمیه حائز اهمیت است و آن اینکه مسابقات قرآن در حوزه طبیعتا باید متناسب با نیازها و سطح علمی حوزه تعریف و طراحی شود.
داور بین‌المللی قرآن با بیان اینکه نباید به صرف قرائت و حفظ و لفظ بسنده شود بیان کرد: حتی رشته‌های حفظ و قرائت نیز باید مفهومی ترویج و برگزار شود تا بتواند الگویی برای سایر مسابقات کشور قرار گیرد و باعث تحول تدریجی در مسابقات دیگر شود.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حرکت مسابقات قرآن در حوزه باید به سمت مفهومی برگزار شدن و توجه به محتوا در کنار حفظ و قرائت به پیش برود و در نهایت برگزارشدن مفهومی مسابقات در سطح کشور و به پرچمداری حوزه علمیه نهادینه شود.
حاج‌ابوالقاسم قرآن را محور اتحاد و انسجام و وحدت مذاهب و فرقه‌های اسلامی برشمرد و ادامه داد: قرآن می‌تواند مذاهب مختلف اسلامی را به یکدیگر نزدیک و همه آنان را زیر این پرچم منسجم کند و به خصوص مسابقات قرآن با حضور طلاب جهان اسلام و کشورهای مختلف می تواند باعث برطرف شدن بسیاری از شبهات و ابهامات در مورد شیعه و رابطه شیعیان با قرآن شود.
وی تاکید کرد: نتیجه قهری گردهم آمدن افرادی از کشورهای مختلف و حضور در یک مسابقه قرآنی نزدیکی بیشتر پیروان مذاهب اسلامی است.  

منبع خبر: خبر فارسی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative