هر چیز زینتی دارد و زینت قرآن صوت خوش است. - پیامبر (ص)

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با ویژگی‌های جدید در سال ۹۶

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در سال ۹۶، گفت: این دوره از مسابقات طی روزهای ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه با ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

 علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز با حضور در جلسه فراکسیون قرآن عترت و نماز مجلس گزارشی از عملکرد این سازمان در حوزه قرآن ارائه کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان اوقاف در حوزه قرآن به سه بخش تقسیم می‌شود، گفت: اولین بخش فعالیت‌های اوقاف مربوط به مسابقات قرآن است که در این رابطه ۱۹۲۰ مسابقه در سطوح مختلف تا مسابقات کشوری و بین‌المللی در طول سال برگزار می‌شود.

محمدی افزود: مسابقات بین‌المللی امسال که از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد، دارای ویژگی‌های خاصی است که برای اولین بار قرار است اجرا شود. در این دوره مسابقات قرآن طلاب، بانوان و دانش آموزان نیز برگزار خواهد شد و ۷۴ کشور برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به ورود سازمان اوقاف و امور خیریه به تربیت حافظان قرآن گفت: براساس برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته، سازمان اوقاف تربیت یک میلیون حافظ را طی ۴ سال در دستور کار خود قرار داد و تاکنون ۱۲۶۰ هزار حافظ در سطوح مختلف تربیت کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم در امر حفظ قرآن فرهنگسازی کنیم.

وی در مورد فعالیت دانشگاه علوم و معارف قرآنی نیز گفت: دانشکده‌های این دانشگاه بیش از ۶ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در این بقاع برگزار می‌شود که برخی آنها ملی و سراسری است از جمله طرح آرامش بهاری که در ایام نوروز و در جوار امامزادگان برگزار می‌شود.

وی افزود: براساس طرح آرامش بهاری، برنامه‌های مفصلی در ۲ هزار و ۳۸۴ بقعه با اعزام ۱۵۰۰ روحانی برگزار می‌شود که امسال ششمین سال خود را پشت سر خواهد گذاشت.

وی افزود: به تمام خادمان امامزادگان آماده باش دادیم تا در ایام تعطیلات میزبان زائران باشند.

وی تصریح کرد: ما حتی در تخت جمشید روحانیونی را مستقر کردیم تا با توریست‌ها در ارتباط باشند که به گفته برخی از آنها این اقدام منحصر به فرد بود.

منبع خبر: خبرگزار بین المللی قرآن
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative