هرگاه نیّت‏ها فاسد باشد، برکت از میان می ‏رود. - امام علی (ع)

بسیاری از متخصصان می‌گویند روزه‌ گرفتن علاوه بر تاثیرات مثبتی که روی سلامت جسمی افراد دارد، می‌تواند موجب نشاط روزه‌داران شود.

 
 

پژوهش علمی که سال 2008 میلادی منتشر شد، نشان می‌دهد افراد مذهبی با اضطراب بسیار کمتری مراحل مختلف زندگی را پشت سر می‌گذارند.
همچنین بر اساس بررسی‌های پژوهشگران، افرادی که از سطح اعتقادات مذهبی بهتری نسبت به دیگران برخوردارند کمتر دچار افسردگی و دیگر بیماری‌های روحی و روانی می‌شوند.
این گروه از افراد هنگام روبه‌روشدن با مشکلات و موانع، انعطاف بیشتری از خودشان نشان می‌دهند و استرس کمتری را متحمل می‌شوند.
در واقع همین کاهش استرس‌ها و تنش‌ها احتمال بروز مشکلات قلبی ـ عروقی و انواع سکته را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و می‌تواند به افزایش طول عمر افراد مذهبی منجر شود.
مغز مذهبی‌ها سالم‌تر است
محققان آمریکایی با انجام تحقیقی روی شهروندان دو ایالت جورجیا و مینه‌سوتا اعلام کردند افراد مذهبی از سلامت مغزی بیشتری نسبت به افراد غیرمذهبی برخوردارند.
بر اساس این تحقیق که در قالب پروژه‌ای موسوم به پروژه ذهن زیبا به انجام رسیده است، اهالی جورجیا به دلیل مطالعه و انجام بازی‌های فکری تحریک ذهنی بیشتری داشته و به سبب میزان فعالیت زیاد مذهبی، از نظر سلامت ذهنی در رتبه دهم قرار گرفته‌اند، در حالی که شهروندان مینه‌سوتا با وجود این که بیشتر از اهالی جورجیا مطالعه می‌کنند به دلیل سطح پایین‌تر فعالیت‌های مذهبی، در رتبه ۳۱ جای گرفته‌اند.
در واقع اسکن مغزی هم نشان داده است افراد مذهبی و دیندار نسبت به آنهایی که مذهبی نیستند، قشر مغزی ضخیم‌تری دارند و همین موضوع می‌تواند روی سلامتشان تاثیرگذار باشد و ریسک ابتلا به آلزایمر و دیگر مشکلات مغزی را کاهش دهد.
به گفته دکتر هارولد کوئینگ، روان‌شناس و مدیر مرکز معنویت، الهیات و سلامت دانشگاه دوک، افراد دیندار از طریق نیایش و عبادت، میزان تنش خود را کاهش می‌دهند و گوش‌کردن به وعظ‌های مذهبی و خواندن کتاب‌های دینی باعث بهبود عملکرد شناختی مغز می‌شود.
کاهش ریسک سرطان
بدون شک، سبک زندگی سالم تاثیر مستقیم روی کاهش احتمال بروز انواع سرطان دارد و بررسی متخصصان کانادایی در سال 2006 میلادی نیز نشان می‌دهد افراد مذهبی در مقایسه با دیگر افراد جامعه سبک زندگی سالم‌تری را انتخاب می‌کنند و همین موضوع به‌ظاهر ساده روی سلامتشان تاثیرگذار است، به طوری که احتمال بروز سرطان‌های گوارشی، ریه و کبد در آنها شیوع کمتری دارد.
همچنین افراد مذهبی در صورت ابتلا به سرطان، دوره‌های درمانی بویژه شیمی‌درمانی را راحت‌تر سپری می‌کنند و در نتیجه احتمال زنده ماندن و افزایش طول عمرشان هم بیشتر خواهد بود.
 
 

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث حسابداری مالی، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative