فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زیرا که قرآن دل مرده را زنده مى کند و از فحشاء و زشتى باز مى دارد. - پیامبر اکرم (ص)

شیمی و قرآن - اثبات معاد جسمانی

 

 

شیمی و قرآن - اثبات معاد جسمانی

اگر انسان به استدلال ، منطق و برهان نیاز دارد ، قرآن دلیل و برهان است ، اگر انسان نیاز به تذکر، تعقل و تدبر دارد ، قرآن وسیله تعقل و تفکر است . مقصود از اعجاز علمی قرآن، آن است که مدعی شویم ، آیاتی از قرآن مجید، نوعی رازگویی علمی دارند، یعنی مطلبی علمی را بیان می کنند که مدت ها پس از نزول آیه ، توسط دانشمندان علوم تجربی کشف می شود و در حقیقت درک یا کشف این مطلب علمی با وسایل عادی که در اختیار بشر عصر نزول بوده ممکن نبوده است .

به عنوان مثال : « آلبرت انیشتین » فیزیکدان بزرگ معاصر ، در آخرین رساله علمی خود با عنوان'' دی ارکلارونگ ـ Die       Erklarung " به معنای ( بیانیه ) که در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشت ، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل ترین و معقول ترین دین دانسته است . این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه انیشتین با مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است . اینشتین در این رساله '' نظریه نسبیت '' خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از کتاب های نهج البلاغه و بحارالانوار تطبیق داده و نوشته است که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین آیات و احادیث پرمغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده  '' نسبیت '' را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند . یکی از احادیث حدیثی  است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می کند که : « هنگام برخاستن از زمین، لباس یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود.

اما پس از اینکه پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می گردد مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان ، هنوز آب ظرف در حال ریختن روی زمین است  . انیشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه   '' نسبیت زمان '' دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد . انشتین همچنین در این رساله '' معاد جسمانی '' را از فیزیکی اثبات می کند . او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف'' نسبیت ماده و انرژی '' می داند :

E = M . C2.>>M = E : C2

 

یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره می تواند عیناً تبدیل به ماده و زنده شود.

 

منبع:

میهن بلاگ

 
 
 
 
 
 
 
 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

دیدگاه کاربران
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative