با فضیلت ترین و ارزشمندترین عبادت ها آن است که خالص و بدون ریا باشد. - امام جواد (ع)

طرح بازخورد ها ازنکات مثبت و قوی شروع می کند.

 

 

      در همین باره بخوانید:

در طرح بازخوردها از نکات مثبت و قوت شروع می کند و از انتخاب لحن تهاجمی پرهیز می کند. تعیین محتوای بازخورد برای ارائه بازخوردهای مثبت از عملکرد افراد علاوه بر تشویق کلامی یا مادی مشخص می کند که بازخوردها و تشویق ها درباره چه جنبه های مشخص رفتاری و یا عملکردی است. بازخورد های منفی برای بهبود را روشن و بدون ابهام بیان می کند، به گونه ای که مشخص است که درباره چه رفتار و یا عملکردی است و در مقابل انتظار جایگزینی با چه نوع رفتار یا عملکردی را دارد.
بازخوردهای منفی را شخصی نکرده و روی رفتار مورد نظر در آن موقعیت و اصلاح آن متمرکز می شود تا تعمیم ضعف های عملکردی فرد به همه موقعیت ها.
پس از ارائه فیدبک های لازم به کارکنان کمک می کند تا آنها جمع بندی خود را از اقدامات بعدی برای بهبود ارائه کرده و در صورت نیاز جمع بندی آنها را اصلاح می کند.

فعالیت های جدید هرگز در فضایی خالی روی نمی دهند. ایده شما هر قدر هم که نو باشد، باز هم رقبایی در بازار حضور دارند که برای موفقیت، ناچار از رقابت با آن ها حضور دارند که برای موفقیت، ناچار از رقابت با آن ها هستید. شناسایی دقیق این رقبا و تحلیل عملکرد آن ها از جمله رموز اصلی موفقیت است. باید فرایند بازار را به درستی شناسایی کنید و دائماً برای واکنش مناسب آماده باشید. راه های کسب اطلاع از وضعیت بازار و رقبا را از پیش پیدا کنید و در دوره های زمانی خاص به بررسی نحوه قیمت گذاری، ترکیب مشتریان و شیوه های تبلیغی آن ها بپردازید.

برای باز خورد مثبت در یک سرمایه گذاری اگر شمایک سرمایه گذار مبتدی هستید، لازم است قبل از مبادرت به امر سرمایه گذاری، اصول اولیه آن را بیاموزید. شروع را به تاخیر نیندازید همین نقطه شروع است که تفاوت میان افراد را ایجاد می کند. هرچه زود تر شروع کنیم زمان بیشتری در اختیار دارید تا عملکردواقعی سرمایه گذاری هایتان را ببینید. همچنین با سرمایه گذاری مجدد سود های حاصل از هرسرمایه گذاری می توانید سودهای جدیدی کسب کنید.

 


این موضوع درآیه 142 سوره اعراف  مورد اشاره قرار گرفته است.

 

سوره اعراف آیه 142               

وَوَعَدْنَا مُوسَى‏ ثَلَثِینَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَقَالَ مُوسَى‏ لِأَخِیهِ هَرُونَ اخْلُفْنِى فِى قَوْمِى وَ أَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ‏

 

 وما با موسى، سى شب (در کوه طور، براى نزول تورات وآیات الهى) وعده گذاشتیم و آن را با (افزودن) ده شب کامل کردیم، پس میعاد پروردگارش چهل شب کامل شد و موسى (پیش از رفتن به این وعده‏گاه) به برادرش هارون گفت: در میان امّت من جانشین من باش (و کار مردم را) اصلاح کن و از راه وروش مفسدان پیروى مکن!

 

بخشی از تفسیر نور

 

- وظیفه‏ ى کلّى رهبر، اصلاح امّت است. «اَصلِح»

- اگر مردم به فساد کشیده شدند و یا خواستار فساد بودند، رهبرى نباید از موضع اصلاح‏گرى دست بردارد. «و لا تتّبع سبیل المفسدین»

خلاصه و نتیجه گیری

 

اصلاح گری، یک کنش فردی یا جمعی است. اصلاح گری یک اقدام است. مصلح، به منظور تاثیرگذاری بر عرصه ی عمومی سیاست، فرهنگ و .... دست به عمل می زند. اصلاح گر، منتظر کسی نمی ماند، خودش دست به کار می شود. مصلح، بار مسئولیت تغییر را بر دوش خود می گیرد و فعالانه و کنشگرانه، جهان جدیدی را خلق می کند. کنشگر اصلاحات، یک تفاوت اساسی با اصلاح طلب دارد و آن تفاوت، همان "ورود به ساحت "عمل" است.

 

 

منابع:

-نخستین نشریه مالی و اقتصادی خانواده، معیشت، اسفندماه1395، نام بزرگ جادوی زنده بودن

- نخستین نشریه مالی و اقتصادی خانواده، مرداد ماه 1395، شماره بیست و دوم، در جستو جوی شغل ایده آل

-حسن زاده، توسعه شایستگی های مدیریت عملکرد در مدیران

-تفسیر نور، آقای قرائتی

 

 

 

گرد اورنده: تیم متفکران نوین

 

 

  جهت طی مسیر موفقیت بیشتر مطالعه کنید:                                                                                                                                                       

 
 
 

دیدگاه کاربران
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
    Google Analytics Alternative